Collage beauty

Collage beauty

donderdag 8 november 2012

Lijk jij op je moeder?!


Je hebt exact dezelfde neus gekregen van je moeder. Ja die ene met de bogel. Nee, je kreeg dus niet de neus van je vader die subtiel en klein is. Nee, je krijgt juist die enorme gok met de bogel erin van je moeder! Of wat dacht je van die gekke trekjes zoals je tong uit je mond steken nadat je hebt gedronken, voetje vrijen onder een kleedje en precies dezelfde dingen zeggen als je moeder en dan even een slikmomentje hebben! WAAAT. I just sound like my mum! 


Laat ik maar gelijk de kogel door de kerk schieten. Merk je dat je als je moeder gaat klinken aan de telefoon!? Dan word het echt ernstig dames. Want dit is het gesprek wat mijn moeder dan voert:'Ja, ja ,ja,ja . Jaaa, ik weet het. Nee , dat meen je niet! Ja,ja,ja,ja. Jaaaa. Nee. Echt he?' En om het dan nog even af te sluiten gooit ze er een zachte naar ademhapende ja achter. En bij afscheid word het dan :'Dag lieverd! Leuk om je gesproken te hebben!' Eeeeuhm, helloo!!? Het enige wat je hebt gezegd is ja,nee , meen je niet en hou op! En dan hebben ze het over de jeugd die niet meer normaal kunnen communiceren...


Goed. Leef je nog? Zit je goed op je stoel? Haal even diep adem. Gooi een reep chocolade achterin je strot. En we kunnen weer verder. Want je kan niet alleen het zelfde ouwehoeren door de telefoon. Nee! Want ik heb andere om mij heen  gevraagd naar tikjes van hun en hoeveel ze dachten dat ze op hun moeder leken. Schokkende cijfers zijn daar uit gekomen die zeer zeer zeer geheim zijn!  Space je hem net zo snel als je ma wanneer de afstandbediening diep tussen de banklkussens liggen? Ben je stiekem net als je moeder verslaafd aan dokter tinus? Heb je ook het irritant trekje om letterlijk overal je neus in te steken ? Blame your mamma! Maar laten we redelijk zijn. De genen hebben hier nog lief gespeeld. Nu gaan we het hebben over het echte werk! Het slordige handschrift van ik weet niet of dat ik nou los of vast wil schrijven dus doe ik het beide? Het dwangmatige gedrag dat de gordijnen  exact op de kozijnen moeten hangen? AAAAAAAARGH.

En dan hebben we ook nog het gene waar we elke keer naar moeten kijken in de spiegel. That's right. Sommige mensen erven een jackpot , de andere een dikke BMW of een Villa'tje met zwembad. Maar nee hoor jij erft de hangende kont, dat rare gat in je wenkbrauw , die gekke moedervlek, de inieminie erwtjes van borsten , of juist enorme meloenen waardoor je met cup X door de gangen loopt. Nee nee, dames. Ik weet het, het is hard. 

En om er voor te zorgen dat je niet zo'n gruwel als hierboven word. Lovee ya mother! Moeders zijn er altijd voor je, zelfs al heb je het domste der domste gedaan. Ze zullen je verzorgen wanneer je ziek bent, je een knuffel geven wanneer je dat nodig hebt, je adviezen geven als je erom vraagt en je moeder is gewoon een fantastisch persoon! Geef ze daarom elke dag een knuffel . Gewoon omdat ze er voor zorgt dat je een fijn huis hebt, je bedje schoon is en er elke avond weer een warm bord eten klaar staat! 

Neem dit artikel trouwens met een groot knipoog gehalte hoor! ;) 

Hebben jullie veel van die gekke trekjes van jullie moeders? Tell me!

Dikke zoen,
Renate 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten