Collage beauty

Collage beauty

zondag 11 november 2012

Holy grail : Biologische Kokosolie



Biologische kokosolie! Ik kan niet meer zonder! Wat is dit heerlijk spul. Heilig, ge-wel-dig en gewoon fantastisch! En nee, ik gebruik dit niet om lekker mee te branden, koken of bakken. Neeee! Ik gebruik dit namelijk om mijn oog make-up mee te verwijderen! You heard that right girl.Ik gebruik een kookmiddel om mijn make-up te  verwijderen. Saaaay what? Geloof me. Als je dit eenmaal gebruikt zul je zien dat je niet meer zonder kan. Geen enkel potje maakt mijn ogen zo goed en fijn schoon!


Oke, ik zie jullie al denken. Kokosolie. Vast een lekker receptje ofzo? Jammer genoeg kan ik niet zo goed koken. Dus dat  word hem niet. We gaan er gewoon lekker mee make-up verwijderen! Maar laten we eerst beginnen met wat is het eigenlijk? Het is een pot van ongeveer 500 ML vol met pure kokosvet. Toen ik het eerst had gekocht was het een zacht vloeibaar goedje. Dit werd later een hardere substantie. Nu is het een dikke substantie dat bij je lichaamstemperatuur weer vloeibaar word. En omdat het een hele vettige olie is is het super handig om de meest hardnekkige oogmake-up mee te verwijderen. Een smokey eye? No problem voor de kokosolie! Een enorme cat eyeliner? Het is zo weg. Het lijkt wel een schoonmaak reclame vind je ook niet ? ;) 


In de bovenstaande collage kan je goed zien hoe het te werk gaat. Links bovenin zie je hoe dik de substantie in de pot is en hoe vloeibaar hij word bij lichamelijk contact. Daarnaast zien we een swatch van een oogschaduw. De kokosvet heb ik over de swatch heen gehaald met een klein beetje water. Even boenen en het is weer weg! Zooo fijn! Geen gedoe, geen gezeur alleen maar snel en handig!

Maar hoe werkt het dan op je ogen? Je pakt dus wat kokosvet , wrijft dit even tussen je vingers en smeert het dan uit op je ogen. Vervolgens pak je wat lauw/warm water en wrijf je met een ronddraaiende bewegingen de make-up van je ogen af. Aan het begin zal je lijken op een panda beer. Maar dat moet je goed met water wegspoelen. Uiteindelijk zal ook dit weg gaan. En maak je geen zorgen zelfs de meest gevoeligste ogen kunnen hier tegen!Goed blijven spoelen met water en kijken of dat er nog ergens over je gezicht make-up zit. Daarna even je gezicht droog maken met een handdoek en je bent klaar en ready to go!

Zoooo fijn spul dit! Ik kan dit aan iedereen aanbevelen. Vooral omdat het ook een natuurlijk product is. Zo weet je tenminste wat je op je ogen smeert! En omdat het super goedkoop is. Ik heb deze pot van 500 ML bij de herba gekocht voor ongeveer 5.50! En je doet er echt heel erg lang mee. Dit product is ook te koop bij de tuinen en vast ook wel bij de toko! Stel dat je nu helemaal enthousiast bent geworden is er ook een pot van 1 liter! Deze kostte volgens mij rond de tien euro.

Wat gebruiken jullie om je oog make-up eraf te halen? Zouden jullie dit gebruiken? 

Lieeefs & knuffel,
Renate

Geen opmerkingen:

Een reactie posten